Освіта навпаки або STEM
STEM-освіту часто називають
«навчанням навпаки». Ланцюжок «від теорії до практики» у STEM зазвичай зворотний:
спочатку – гра, придумування та майстрування пристроїв і механізмів, а вже
потім, у процесі цієї діяльності, – опанування теорії і нових знань. Але,
звісно, STEM-освіта – це не тільки «навчання навпаки». Абревіатура STEM розшифровується як science (природничі науки), technology (технологія), engineering (інженерія), mathematics (математика.
STEM-освіта зараз фактично в усіх на вустах. Це тренд (основна тенденція зміни,
актуальний напрям), який останнім часом набирає швидких обертів
в освітньому просторі України. Це напрям в освіті, при
якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент +
інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих,
мистецьких дисциплін. Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки
музикувати, але й використовувати комп’ютерні програми для створення музичних творів. STEM
об’єднує всі природничо-математичні науки в одне ціле. Діти отримують
можливість не просто вивчати, наприклад, певні закони, а одразу випробовувати
їхню дію на практиці, створюючи справжні наукові проєкти. STEM-освіта покликана
формувати в учнів навички й уміння, які зроблять їх конкурентоспроможними на
сучасному ринку праці.
На
курсах вчителів математики також було опрацьовано Концепцію розвитку STEM-освіти до
2027 року, яку уряд
ухвалив у серпні
2020 року. Також МОН затвердило типовий перелік обладнання для природничих кабінетів
та STEM-лабораторій.
Консультант Лілія Дутко
Немає коментарів:
Дописати коментар